Hiszpania - Katalonia jesienią
_

Barcelona turystycznie i zabytkowo

_

Barcelona turystycznie i zabytkowo to zdjęcia które zrobiłem podczas jesiennego urlopu na przełomie września i października 2019 r. To piękne, zabytkowe miasto jest stolicą Katalonii, posiada mnóstwo zabytkowych budynków, ale i również współczesnych, bardzo ciekawych obiektów.

Wybraliśmy się na zwiedzanie Barcelony na przełomie września i października licząc na to, że będzie tam jeszcze ciepło i słonecznie – i nie zawiedliśmy się. Wcześniej zaplanowaliśmy sobie cały ten czas, ustaliliśmy w które dni co dokładnie zwiedzamy. Udało się również zarezerwować kilkugodzinną wycieczkę rowerową z polskim przewodnikiem. Skorzystaliśmy z oferty Marty Białkowskiej prowadzącej stronę zawszenawakacjach.pl Marta przygotowała dla nas swoją autorską trasę rowerową i po drodze bardzo ciekawie opowiadała o zabytkach Barcelony. Po zakończonej wycieczce poszliśmy wszyscy razem do klimatycznej knajpki, gdzie zjedliśmy małe co nieco i wypiliśmy odrobinę wina.

Komunikacja w Barcelonie

Najważniejszą kwestią było korzystanie z komunikacji, Barcelona jest bardzo dobrze skomunikowanym miastem i nawet fakt, że mieszkaliśmy w El Masnou, ponad 30 km od centrum miasta, nie stanowił żadnego problemu. Wystarczyło wsiąść do kolei podmiejskiej i po 25 minutach byliśmy w centrum miasta. Aby maksymalnie ułatwić turystom poruszanie się po mieście, w Barcelonie są sprzedawane karnety na komunikację obejmujące kolej, metro i autobusy. Najpopularniejszym karnetem jest tzw. T10 – na 10 przejazdów (można jechać we dwie czy trzy osoby na jednym karnecie, po prostu kasujesz karnet tyle razy ile jest podróżujących osób), jednak zakupiliśmy też Barcelona Card na 48 godzin, w ramach którego można podróżować dowolną ilość razy dowolnym środkiem komunikacji w ramach pierwszej strefy komunikacyjnej, która obejmuje w zasadzie całość tzw. starej Barcelony. W rzeczywistości jednak np. podróżując autobusem N95 musieliśmy skasować zwykły bilet. Mnóstwo pożytecznych informacji dla turystów znajdziecie na stronie zawszenawakacjach.pl.

Zapraszam również do przeczytania wpisu o czeskiej Pradze: Praga – historyczne miasto nad Wełtawą.

Ciekawostki - po godzinach

BarcelonaHiszpaniaHiszpaniiKataloniaturystycznieturystykazabytkizabytkowozwiedzanie